Inlaatbuizen modificatie V6

De 164 24v kent twee motoruitvoeringen; de 210 pk en de 230 pk. De 230 pk versie werd in twee uitvoeringen geleverd. In de 3.0 V6 24v QV versie met Motronic M1.7 en de Q4, het vierwiel aangedreven topmodel met Motronic M3.7. Het ENIGE motorische verschil tussen de 210 pk versie en de 230 pk QV versie zijn de verchroomde inlaatbuizen. Uit een simpele test is gebleken dat de marketing afdeling van Alfa Romeo vele mensen tekort heeft gedaan. Wanneer men namelijk de verchroomde inlaatbuizen vervangt door de dikkere QV inlaatbuizen wint men eenvoudig 20 (!) pk. Het maximale koppel neemt met zo’n 10 Nm toe tot 280 Nm bij 5000 omw/min.

Diameter inlaatbuizen 164 V6 210 pk: 39 mm
Diameter inlaatbuizen 156/166 V6 2.5 24v: 42 mm
Diameter inlaatbuizen Q4 / 24v QV / 166 3.0 24v / GTV 24v / 3.2 GTA: 45 mm

Helaas zijn de prijzen van de aanzuigbuizen tot exorbitante hoogte gestegen. Daarnaast zijn ze nieuw nauwelijks te vinden. Reken op een prijs van boven de EUR 500,00 voor buizen, voetplaten en pakkingen.