Resultaten

  • Toerenbegrenzer van 7000 naar 7300 RPM
  • Aangepast stationair toerental van 850 naar 900 RPM
  • Aangepaste timing nokkenasverstelling
  • Aangepaste timing inlaatlengteverstelling
  • Type injectiesysteem: Bosch Motronic M1.5.5
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Chiptuning
    € 325 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Rob

Het is woensdag 18 december 2013 als ik de knoop dan eindelijk eens doorhak. De kosten voor de jaarlijkse APK keuring vielen mee en wat zou het leuk zijn als ………....

Thuis lees ik het meegenomen foldertje door en bezoek de site van Squadra Tuning. Niet voor het eerst, want het idee speelt al jaren door mijn hoofd. Ik tik twee regels waarmee ik vraag of ik zaterdag a.s. terecht kan. Daags erna is de afspraak geregeld en op zaterdagochtend ga ik met mijn net ingereden (222.000 km) en alweer tien jaar in mijn bezit zijnde 156 (1.8 op lpg uit 1999) richting Nunspeet. Een vertrouwde route want dicht in de buurt heb ik het land gediend (lichting 78-3 43 ZVE 't Harde).

Als vanzelf vliegen de km's onder de wielen door en voor ik het weet staan we een half uur te vroeg op de oprit. Wind mee gehad zeker zegt Stephan maar al snel komt hij achter zijn laptop vandaan en gaan we aan de slag. Na wat algemene info (km stand, conditie olie, werking van de thermostaat), gaat ie aan de stekker en rollen er een paar foutcodes uit en wat nieuwe afstellingen in. De foutcodes wijzen op een defect aan de luchtmassa meter en / of lambda sonde. Er gaat dus een nieuwe lmm mee op de proefrit.

Omdat ie al lekker warm is kan Stephan direct naar de 6000 plus toeren bij het invoegen op de snelweg. Na een paar kilometers pakken we een afrit en leest Stephan de meetwaarden uit. Die zijn voor de lmm ver onder de maat dus die wordt ter plekke vervangen. Weer de weg op en ik maak na 10 jaar weer hernieuwd kennis met mijn eigen auto. Als passagier nog, maar daar komt na de volgende tussenstop en het opnieuw iutlezen verandering in. Voelt gelijk goed en een stuk voorzichtiger dan Stephan breng ik hem terug naar Nunspeet.

Onderweg naar huis en de dagen erna ervaar ik de veranderingen pas goed. Wat loopt ie lekker rustig en soepel en trekt ie heerlijk door in de toeren. Veel te lang gewacht dus met deze beslissing. Maar ook voor deze Alfa is er nog toekomst genoeg. Gas is immers een ideale brandstof, mooi schoon en erg klopvast en dat heeft volgens Stephan belangrijke voordelen.

Erik Stempels

Na aanschaf van mijn Alfa 156 1.8 Twin Spark uit \'00, wist ik al snel dat ik hem bij Squadra Tuning wilde laten chippen, aangezien ik een aantal jaren terug een gechipte Alfa-33 had en wist wat het met een auto kon doen. Dus na amper een maand stond ik al bij Squadra Tuning op de stoep.

Eenmaal aangekomen werd ik vriendelijk ontvangen en werd mijn Alfa keurig nagelopen.Daarna werd de software geïnstalleerd. Toen de proefrit, toen bleek al gauw dat mijn luchtmassa meter niet meer goed was en deze werd dan ook direct vervangen, daarna was het een totaal andere auto.

Het rijden is nu echt een Genot! En over het verbruik... 1:11,8 en dan heb ik nog aardig genoten ook... Mijn oude record was 1:11,7 dus met mijn oude rijstijl moet er wel meer inzitten, al laat ik hem in het weekend lekker gaan!!!

1) Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een klein verschil (3)
2) Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
3) Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
4) Het doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
5) het brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)

Marcel en Martin Moor

Hier een bericht van Martin en Marcel Moor uit Vlaardingen over de ervaring met jouw Squadrachip. (12 oktober 2002 gemonteerd). Het gaat over de Alfa 156 1.8 TS 16v uit 1999.

We zullen eerst onze bevindingen vertellen.

De trekkracht bij lage toeren is flink verbeterd, zijn we zeer tevreden over. De trekkracht begon eerst bij 3500 toeren na behoren en nu bij 2500 toeren. Ook bij hogere toeren is dit goed merkbaar. Bij wegrijden (koppeling op laten komen) doet hij het makkelijker ( de koppeling is makkelijker op te laten komen hij wil veel minder snel afslaan) Het geluid is vooral sportiever (diepe brom) bij hoge toeren.

Nu onze ervaring met andere Alfarijders.

Onze getunde 156 1.8 TS komt dichtbij de standaard 156 2.0 TS maar die is maar iets sneller. Dit klopt precies met de grafieken die je op je site weergeeft. Een neef van ons heeft een standaard 156 1.8 uit 2000 (leaseauto) met 100.000 km op de teller. Hij heeft gereden met onze Alfa en was zeer te spreken over de trekkracht en het geluid van onze Alfa. We bedanken je voor de chip waar we erg blij mee zijn en we waarderen je eerlijke en oprechte manier van zaken doen ten zeerste.

Dual Wu

Ik wil je echt laten weten hoe zeer ik tevreden ben met het resultaat van de herprogrammering. De auto voelt nu kompleet anders aan dan voorheen. Je voelt direct het verschil met de testrit na het installeren van de ECU. Het nieuwe programma geeft absoluut meer koppel, meer vermogen en ik vermoed ook een lager brandstofverbruik.

Vroeger was de auto in de 3e versnelling een beetje teleurstellend, nu kan ik zelfs soms naar 5 schakelen en de motor heeft dan nog steeds voldoende koppel.

Nadat ik terug keerde in Taiwan heeft mijn Alfa dealer mij geholpen met het inbouwen van de ECU en Code regeleenheid. Zowel de garage manager als de werkplaatschef hebben een testrit gemaakt en waren beide zeer onder de indruk van het resultaat. Het was z'n prijs dubbel en dik waard. Ze hebben ook direct de andere aanzuigbuis gemonteerd. Ik hoor nauwelijks een ander geluid vanuit de motorruimte en kan ook niet beoordelen of het een verschil levert, omdat beide modificaties tegelijk zijn uitgevoerd. Maar de dealer vertelde mij dat de aanzuigbuis vanaf 3500 toeren voordelen gaat geven ten opzichte van de standaard gemonteerde inlaatbuis.

Kortom, ik ben enorm tevreden met de totale aanpassing.

Joram Uitdewillegem

Na pas een half jaar mijn reactie, maar beter laat dan nooit een Alfa Romeo gereden. Door omstandigheden kon ik pas vorige maand mijn Lambda-sonde vervangen en rij ik nu ook weer op top banden (Dunlop Fast response) Banden zijn gewoon belangrijk. Ook ben ik van mening dat de benzine die je tankt erg belangrijk is. Persoonlijk vind ik de de Ultimate van BP nog net even fijner dan de V-Power van Schell. Je had mij al gevraagd of ik wilde wachten met mijn reactie nadat er een nieuwe Lambda-sonde zou zijn geplaatst. Nu begrijp ik ook waarom, "Wat een FIJNE Alfa" heb ik ik nu zeg, echt een genot om nu niet meer meteen van je werk naar huis te rijden, maar eerst nog even een flink stukje sturen voordat ik op de bank plof en er niet meer over mag praten. Het geluid van de Alfa is wel anders, sportiever, in de lage toeren gromt hij een beetje meer en in de hoge begint hij te zingen, gillen, prachtig gewoon, maar wel subtiel.

Wat betreft de stationaire eigenschappen is mij vooral opgevallen dat ik geen last heb van het bijna afslaan van de motor als de airco aanslaat en dat is erg prettig als je dus net voor een stoplicht staat. Een beetje vlot wegrijden in de eerste versnelling gaat nu dankzij het toegenomen koppel lekker soepel, dus zonder hoog in de toeren te moeten. Begon de Alfa eerst pas te duwen vanaf 3300 toeren, nu heb ik dat gevoel al bij 2300 toeren. Het mooie is nu ook dat als ik rustig rijd, in de lage toeren en een beetje vlot doorschakel, de naald van de toerenteller prachtig terugvalt net boven die 2300 toeren en dat geeft bij het rustige rijden in de stad een gevoel dat als je dat zou willen er ook al aardig vlot vandoor zou kunnen gaan.

Het is natuurlijk geweldig dat als je doortrekt in zijn 2 tot de 7300 toeren de naald van de kilometerteller net de 100 aantikt! Erg prettig dat je om die honderd te halen niet eerst nog naar 3 moet. Wat ook echt een kick geeft is om in je twee naar de 6000 toeren te accelereren, dan even gas los en dan weer vol gas! Dan wordt er echt even flink in je rug geduwd.

Wat het brandstof verbruik betreft merk ik geen verschil, hangt natuurlijk ook van een hoop factoren af.

Over het geheel ben ik als benzine rijder erg tevreden, ik begrijp dat als je een diesel tuned het allemaal nog veel spectaculairder is Maar als je een echte liefhebber bent moet je hem ook door een liefhebber laten tunen en dan is het allemaal zeer de moeit waard en ga je alleen nog maar meer van je "Bella" houden.