Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd
  • Temperatuursafhankelijke koppel- en vermogensbeperking bij koude en te hete motor
  • Koppelbeperking in 1e en 2e versnelling.
  • Vermogensbeperking door middel van uitlaatgastemperatuurmeting (gewijzigd).
  • Aangepaste gaspedaalreactie.
  • EGR werking uitgeschakeld.
  • JTD 16v/20v tuning door Squadra Tuning
  • JTD turbo's
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC16C39
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio
    € 410 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Robin Weijers

1. Stationair eigenschappen van de motor: 1. Ik ervaar geen verschil.
2. Oppakgedrag bij wegrijden: 3. Ik ervaar een kleine verbetering.
3. Oppakgedrag bij lagere toeren: 3. Ik ervaar een kleine verbetering.
4. Het doortrekken in de hogere toeren: 5. Ik ervaar een zeer grote verbetering.
5. Het brandstofverbruik: 1. Ik ervaar geen verschil.
6. Algehele beoordeling: 5. Ik ervaar een zeer grote verbetering.

Toelichting:
De auto is nog even rustig te rijden, tot 2000 toeren merk ik weinig verschil, als ik echter doortrek is het een wereld van verschil en wil de 159 er als een speer vandoor. De tuning is inmiddels ruim 5 maanden en 10.000 km geleden maar het vermogen en koppel over het brede toerengebied verveeld denk ik nooit.

Dirk Jan

Beste Stephan.

Hierbij de ervaring van de alfa 159 2.0 JTDm 16v 136 pk.

Vraag 1) Stationair eogenschappen: een 3, kleine verbetering.
Vraag 2) Oppakgedrag bij wegrijden: een 4, grote verbetering.
Vraag 3): Oppakgedrag lage toeren: een 4, grote verbetering.
Vraag 4): Doortreken hoge toeren: een 5, enorme verbetering.
Vraag 5): Verbruik: een 2, geen verschil.
Vraag 6): Algemene beoordeling: een 5, enorme verbetering.

Met ander woorden met 65 pk winst is het een compleet andere auto geworden!
Toelichting vraag 5 bij gebruik motorvermogen is het verbruik uiteraard hoger.
Maar gemiddeld kom ik op 1 op 15,5. Dit reed ik voor de tuning ook.

Mustafa Bas

Stationair eigenschappen: Ik ervaar geen verschil (2)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een klein verschil (3)
Doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een verslechtering (1)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)

Echt geweldig man al die power dat er nu achter zit geen woorden voor, De auto heeft nu geen enkele moeite om naar zijn top te gaan. Ik heb een chrono timing gedaan van 0 naar 100 en beste was 8,36 seconden. Geen BMW´s, Audi´s of Mercedessen meer, die komen plakken aan mijn kont hahaha. Ik reed al graag met mijn Alfa, maar nu nog meer :)

Christof uit Belgie

Eind maart heb ik mijn 159 2.0 JTDm TI 136 pk door jou laten tunen naar 185 pk en ik ben heel blij met het resultaat. Ondertussen heb ik er 8000 km mee gereden en het is een waar plezier.

Stationair eigenschappen: Ik ervaar geen verschil (2)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een klein verschil (3)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)

Voor de tuning was de 159 TI niet snel te noemen, het was een enorme stap achteruit qua prestaties tov mijn vorige 1.9 JTD 150pk Alfa 156. Aangezien de motor origineel 170pk ontwikkelt en ik de 136 pk afgeleide versie gekocht heb, stond het vast dat ik deze zou laten tunen. En voor mij was er maar één adres, Squadratuning!

De Alfa 159 in TI uitvoering is prachtig en sportief vormgegeven en nu maakt ze haar beloften op de weg ook waar. De 159 rijdt veel vlotter en gaat veel soepeler naar hoge toeren. Ze verbruikt iets meer bij sportief rijgedrag, maar ze verbruikt ook minder bij rustig rijden. De balans voor mij is positief met een lager gemiddeld verbruik.

Wat ik ook opgemerkt heb, is dat het verbruik dat de boordcomputer meegeeft nu meer aansluit bij de realiteit. Voor de tuning was dit niet het geval en was het effectieve verbruik veel hoger dan wat de boordcomputer weergaf.

Conclusie: Deze investering was zijn geld dubbel en dik waard, ik ben een heel tevreden Alfa 159 rijder. Dank je Stephan voor jouw professionele aanpak, het resultaat mag er zijn!

T. de Bruijne

Dit is dus de Alfa 159 2.0 JTDm, rijdt nu eindelijk zoals verwacht. Het wordt nooit een lichtvoetige auto, maar er zit nu wel gang in, er gebeurd iets als je gas geeft. Een hele verbetering.

Stationair eigenschappen: Ik ervaar geen verschil (2)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)

Geert uit Belgie

Eind September hebben jullie mijn Alfa getuned. Intussen heb ik een aantal maanden gereden, en reeds ongeveer 7000km gereden met de tuning. Ik moet zeggen dat de tuning zeer evenwichtig is en een zéér goede balans gevonden is tussen prestaties en comfort.

De wagen reageert voldoende snel en pittig, maar laat toch toe om de \'slenteren\' wanneer nodig. In de mid tot hogere toeren is het vermogen enorm toegenomen.

Conclusie: héél doordachte en professionele tuning; impressionant !

Wel moet ik opletten voor het verbruik. In \'normale\' omstandigheden is het verbruik hetzelfde als vroeger, maar bij gebruik van het hoge vermogen gaat het verbruik toch richting 9 à 10l. Hoewel, het aangeduide verbruik op de boordcomputer is een 5% hoger dan het werkelijke verbruik aan de pomp.

Stationair eigenschappen: Ik ervaar geen verschil (2)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een klein verschil (3)
Doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Brandstofverbruik: Ik ervaar een verslechtering (1)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)