Resultaten

  • Toerenbegrenzer ongewijzigd op 7200 RPM
  • Aangepaste timing nokkenasverstelling
  • Aangepaste timing inlaatlengteverstelling
  • Type injectiesysteem: Bosch Motronic M1.5.5
  • Type EPROM: Flash EEPROM

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning
    € 325 ,-

Neem contact op

Ervaringen

John Janssen

Heb begin dit jaar helaas afscheid moeten nemen van mijn 75 TS. Deze had ik twee jaar tevoren laten uitrusten met een Squadra chip, mijn ervaringen (zie onder reacties 75 TS op deze site) stroken geheel met de weergegeven vermogentabellen en grafieken. Dit was ook de reden om mijn nieuwe Alfa, een 166 Twin Spark Euro 2, te laten verfrissen bij jouw.

Het enig nadeel was de (autoweg)rit naar Nunspeet vanuit Zuid-Limburg, maar zoals een "oud Hollands" gezegde luit: ieder nadeel heb z'n voordeel.

Dat voordeel bestond uit het feit dat jij meteen al constateerde dat de mijn 166 voorzien was van verouderde software en er achter de gasklep zich een aanslag op de wand van de luchttoevoerbuis had gevormd. Nu wist ik dat de vorige eigenaar diverse malen bij de Alfa-dealer was geweest met de klacht slecht stationair lopen en inhouden bij koude motor. Na diverse controle metingen had de dealer uiteindelijk de luchtmassameter vervangen wat een kleine verbetering opleverde (al met al geen reden om de auto niet te kopen). Om een lang verhaal kort te maken de door jouw in EEN minuut gestelde diagnose bleek de juiste. De matige stationaire rondloop en inhouden bij koude motor zijn na jouw behandeling (update software en verwijderen aanslag) geheel verdwenen.

Bovenstaande was mooi meegenomen, maar daar kwam ik eigenlijk niet voor.

Kijkende naar de harde cijfers wist ik dat het verfris effect bij de 166 minder groot zou zijn dan bij de 75 TS, mijn verwachting had ik daarom ook wat getemperd. En ik moet zeggen dat ik tijdens de testrit maar een klein verschil voelde, maar na twee maanden rijervaring ben ik zeer tevreden

1) Stationair lopen. Nu pas perfect

2) Oppakken lage toeren: Klein verschil (klopt met cijfers opgegeven in vermogenstabel/grafiek op de site)

3) Oppakken vanaf 3000 toeren: Groot verschil, duidelijke extra duw in de rug, terug van vijf naar vier bij 100 op autoweg is overbodig (is ook exact volgens de opgave)

4) Doortrekken: Zeer groot verschil, moet oppassen in lage versnelling motor draait zo de begrenzer in, dit moet je horen en voelen, het geeft een nog andere en extra dimensie aan het Alfa rijden

5) Verbruik: Was 1 op 8.2 tot minimaal 8.5, nu maximaal 1 op 8,8 tot 1 op 9,5 (of nog zuiniger bij "lichte" voet)

6) Algemeen: Kortom Squadra maakt zijn beloftes voor 100% waar en daarom staat nu alvast, tot ziens tot mijn volgende Alfa