Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra chiptuning medio
    € 460 ,-
  • Squadra chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

R. Karakum

Na aanschaf een jaar te hebben gereden in een standaard Giulietta 170pk diesel, vond ik het tijd om deze te upgraden, 170pk is leuk maar het kan altijd beter. Via een zoektocht op internet kwam Squadra tuning voor mij het beste eruit. Afspraak gemaakt voor een Massimo tuning en naar Nunspeet. Waarom Massimo en geen Medio tuning, Persoonlijk wil ik het maximale uit de Giulietta halen qua rijbeleving. Eenmaal aangekomen hartelijk ontvangen door Squadra tuning. Na wat gepraat te hebben, was de nieuwe software al geïnstalleerd. Tijd voor een proefrit, eerst Squadra tuning achter het stuur om te kijken of alles goed was geïnstalleerd en de software geen fouten aangaf. En daarna mocht ik rijden. Wat een verschil tussen de afstelling vanaf de fabriek ‘s DNA en Squadra DNA. In stand Natural bijna geen verschil tussen de fabrieksinstellingen en Sqaudra tuning. En dan de Dynamic stand, wat een wereld van verschil. Bij de fabrieksinstelling in de Dynamic is het meer aan of uit. Bij Squadra tuning is Dynamic van stationair tot aan de toerental begrenzer vol vermogen en het gaspedaal respons is mooi lineair. Het geluid van de motor is voller. Maar wat ik mis, het rafelrandje van Alfa Romeo.

De cijfers:
Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een klein verschil (3)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Het doortrekken in de hogere toeren: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)
Het brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een zeer groot verschil (5)

anoniem klant uit België

Het betreft een Giulietta 2.0 jtdm 163/170 pk van 2011 die reeds "getunend" was door een grote bekende chiptuner...

De auto was in D stand amper rijdbaar,veel te direct en ongelooflijk hoog verbruik,ook in de N stand

Ik heb er na de Massimo kuur bij Squadra een kleine 5000 km opzitten en wat een enorm verschil. Rijd soepel,veel minder agressief maar zeker niet minder snel. Hernemingen gaan soepeler en zeer snel. Verbruik lijkt me nu op een aanvaardbaar niveau te liggen bij een vlotte rijstijl. (nu ongeveer 6.5l /100km tegen ervoor minstens 8l/100km bij zeer gematigd gebruik)

1* stationair 3(was ervoor vrij onrustig,nu mooi stabiel)
2* oppakgedrag 4 (zowel in N als D veel makkelijker doseerbaar)
3* oppakgedrag lage toeren 4* (heel soepel)
4* doortrekken hoge toeren 4* (gaat mooi door,houd niet in,en heeft de hoge toeren niet nodig om snel te zijn)
5* brandstofverbruik 5* (enorme verbetering tov ervoor met andere tuning erop)
6*algemene beoordeling (super tevreden,rij terug met een nieuwe auto,een echt plezier nu)

alweer een tevreden klant

bekend bij Squadra Tuning

zo'n zes weken geleden heb ik mijn auto bij jullie laten tunen. Destijds heb je gevraagd mijn bevindingen door te geven, wat ik hierbij (na ruim 6.000 km) doe.

Mijn auto is een Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170.

1) Stationair eigenschappen: 2 uit 5
2) Wegrijden vanuit stilstand: 1*/4 uit 5
3) Gedrag bij lagere toeren: 4 uit 5
4) Doortrekken op hogere toeren: 4 uit 5
5) Brandstofverbruik: -
6) Algehele beoordeling: 4 uit 5

*) op vraag 2 een korte toelichting. in z'n algemeenheid pakt de auto een stuk beter op. Echter bij een koude motor reageert hij de eerst ca. 100m 'totaal niet' op het gaspedaal. Als je het pedaal dan verder intrapt krijg je opeens 'al' het vermogen. Dit leidt tot stoterig wegrijden. Het doet zich alleen voor bij de eerste start ('s ochtends). Geen idee of het een gevolg is van de tuning of niet, maar ik meld het maar.

Verder ben ik erg tevreden over het geleverde. Mocht de volgende auto weer een Italiaan zijn, dan zijn jullie zeker weer in beeld.