Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Medio - Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v 136/150 pk Euro 3
    € 410 ,-
  • Massimo - Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v 136/150 pk Euro 3
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Tycho

Beste Stephan,

Op 31 Juli ben ik bij je geweest voor de Massimo Tuning voor mijn GT JTD 16v.

Hieronder de 6 punten met het cijfer van de beoordeling op basis van een tijdje rijden tot nu toe.

1) Stationair loop > 5 (stuk rustiger...:)

2) Oppakgedrag bij wegrijden > 5 (pakt heeeeel veel beter op. dat 'gat' onder de 2000 rpm is weg en slaat ook niet meer zo vaak af met wegrijden als je een dot gas gaf)

3) Oppakgedrag lage toeren > 5 (meteen power! al gaat het wel wat gepaard met een soort 'dreun')

4) Doortrekken in hogere toeren > 4 (blijft toch een diesel...)

5) Verbruik > 1 (het verbruik was standaard al hoog (gem. 1; 13,5), terwijl ik voornamelijk snelweg rijdt en met het verkeer meesukkel). Als ik veel stad rijd en/of op de buitenwegen veel meer door ga rijden, dan is de tank echt snel leeg. Laatst even uitgeprobeerd met een ritje Heemstede naar Hoorn en terug (+/- 120km). De heenweg pittiger gereden; stevig optrekken en vaker lager verstelling rijden. Bij vertrek van huis had ik nog een halve tank. Bij thuiskomst stond deze op reserve. Terug gewoon normaal naar huis 'gecruised'.

De verbruiksmeter van de auto geeft tot op heden nog altijd een gemiddelde aan van 7,4 /100. Dit komt overeen met mijn metingen aan de pomp.
Dit is dan in combinatie met een manier van rijden dat die term 'het nieuwe rijden' voorschrijft van die reclamespotjes. Af en toe eens inhalen mag niet zo gek veel invloed hebben lijkt me.

6) Algemene beoordeling > 5 (Dit is gewoon top, compleet andere auto. Zo hoort een Alfa te rijden :) )

Vriendelijke groeten,

Tycho.

Dirk uit Belgie

Start beter, rijd veel soepeler en herneemt veel beter. Zeer tevreden, beste tuning die ik ooit gehad heb.

Stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4)
Oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Het doortrekken in hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4)
Het brandstofverbruik: Ik ervaar een klein verschil (3)
Algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4)

Niles Christoffels

Antwoorden van het enquête formulier::

1) stationair loop: 3 (kleine verbetering)
2) oppakken bij wegrijden: 4 (flinke verbetering)
3) oppakken vanuit lagere toeren: 4 (flinke verbetering)
4) doortrekken in hogere toeren: 5 (enorme verbetering)
5) brandstofverbruik: 1 iets meer verbruik (verslechterd)
6) algemene beoordeling: 5 erg tevreden! (enorme verbetering)

Opmerkingen:

Ben erg tevreden, de tussen acceleraties zijn een stuk sneller geworden en door het verbeterde oppakgedrag van de motor hoef je ook niet meer altijd terug te schakelen. De acceleratie van de 6e versnelling is ook een stuk beter geworden! Hij gaat maar door. De motor en versnellingsbak werken er goed samen waardoor zeer snel schakelen mogelijk is. Het is gewoon heerlijk sportief rijden en de motor kan het volgens mij prima aan, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik het wat rustiger aan zou moeten doen!

Stephan nog bedankt