Resultaten

  • Lees meer over onze campertuning.
  • Type injectiesysteem: Bosch EDC16C39 Euro 4
  • Type turbo: vaste geometrie zonder elektronische regeling
  • Motortemperatuurs afhankelijke koppel- en vermogensafgifte.
  • EGR uitschakeling
  • Koppel beperking in 1e en 2e versnelling
  • Aangepaste gaspedaalreactie.

Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio - Campertuning Ducato 2.3 Multijet 16v 130 pk Euro 4
    € 410 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo - Campertuning Ducato 2.3 Multijet 16v 130 pk Euro 4
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Dirk Dekelver

Ik ben begin juli bij jullie langs geweest voor aanpassing Fiat Ducato camper (2.3 130pk euro 4 zonder roetfilter bouwjaar 2008)

Zoals de eerste contacten via mail ook persoonlijk leuk onthaal. U bent een man met passie voor auto\'s en techniek (cfr auto in uw garage).

Na korte uitlezing en algemeen beoordeling van mijn camper in originele toestand ging u aan de slag met de nodige apparatuur (PC & uitleesapparatuur). Na het inlezen van de nodige software eveneens samen een testrit gemaakt oa over de autosnelweg enz. alles was ok.

Na de aanpassing ben ik de week erna op vakantie geweest naar Z-Frankrijk, heen & terug +/- 5.000 km gereden.

Hierna mijn bevindingen.

Waarom was een aanpassing nodig voor mijn camper?
1) ik vond de camper \'te hevig\' reageren op weinig gas, zeker als men op een camperplaats staat met nat gras enz.
2) EGR verhaal: een gekend verhaal voor de techniekers onder ons (en andere eveneens), is eigenlijk een lapmiddel om milieudoeleinden. (stuk van uitlaatgassen terug in uw motor brengen, en vervuilen… met op termijn kosten en ongemakken)
3) koppel & vermogen op een andere manier verspreid over het toerental, ik ben gegaan voor medio tuning, extra pk & koppel was niet mijn doel, ook beperking voor koppeling in gedachte gehouden

Resultaat NA uw \'behandeling\'
* dit lijkt wel een compleet andere motor..
* in het begin is het wat aanpassen (terug leren hoe deze motor reageert) ivm gaspedaal respons. het lijkt nu meer een \'dikke\' motor dan een opgevoerde motor: onderin, met zelfde hoeveelheid gas te geven is het wat minder, (lijkt zo tov van voor aanpassing) wel veel leuker om in stad en op camperplaatsen te rijden. wil je toch \'vooruit\' gewoon meer gas geven (pedaal dieper duwen..)
* motor heeft een rustiger loop tussen 1700 - 2300 toeren (mijn rijstijl)
* op de autosnelweg genoeg power om even de vrachtwagens voor bij te snellen of ergens bergop te gaan, gewoon wat meer gas geven en hop.. (ik schakel wel meestal een versnelling lager opdat ik mooi boven de 2000 toeren rij als ik power nodig heb, ivm koppeling en versnellingsbak te sparen voor koppel)
* verbruik? Op en af naar Z-Frankrijk, zonder peage, dus altijd N wegen en aan snelheidsbeperkingen gehouden kom ik nu op 8.7 liter / 100km, vroeger vlot een halve liter meer. is mooi meegenomen. (Camper 3.5 t MTM: rijklaar 3,3T semi integraal Travelvan Burstner)

stationair eigenschappen van de motor: Ik ervaar een klein verschil (3); draait rustiger (constanter)
oppakgedrag bij wegrijden: Ik ervaar een groot verschil (4); extra koppel voel je
oppakgedrag bij lagere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4); voel verschil met vroeger duidelijk (rustiger met zelfde gasniveau te geven, als je dan doorduwt lekker koppel.
oppakgedrag bij hogere toeren: Ik ervaar een groot verschil (4); extra pk (ok wel maar Medio) maar voelt aan als een dikke 3liter, maw lineaire pk\'s voorhanden
brandstofverbruik: Ik ervaar een groot verschil (4); zie hierboven in mijn commentaar
algehele beoordeling: Ik ervaar een groot verschil (4); waarom wordt de motorhome zo niet standaard door de fabrikant afgeleverd, gelukkig zijn er mensen zoals u op deze wereld… !

Govert Verspui

Naast het feit dat ik het bezoek aan jullie als zeer prettig heb ervaren, m.n. omdat er een open en eerlijke uitleg werd gegeven i.p.v verkooppraatjes, was ook gelijk op de terugweg het grote verschil in rijgedrag v.d. camper al te merken! De camper trekt in de eerste versnelling zonder schokken (springen) op. Inhalen bij 110 km/h kan nu gewoon in de 6e versnelling.

Ook het brandstof verbruik bleek drastisch verbeterd. Bij vertrek uit mijn woonplaats had ik de tank tot aan de dop gevuld, +/- 500 mtr voor jullie bedrijf heb ik hem toen in Nunspeet weer afgetankt.....weer tot aan de dop. Verbruik was over die rit 1 op 8,32. Na het tunen en de terugreis heb ik hem daarna in mijn woonplaats weer afgetankt, na een identieke rit dus en bij gelijke omstandigheden wat snelheid en weer betreft....verbruik 1 op 9,23!!

Kortom jullie hebben er een wandelende en sprekende reclamezuil bij, bedankt!

Reactieformulier:
Stationair eigenschappen van de motor: 3 (Ik ervaar een klein verschil)
Oppakgedrag bij wegrijden: 5 (Ik ervaar een zeer groot verschil)
Oppakgedrag bij lagere toeren: 3 (Ik ervaar een klein verschil)
Het doortrekken in de hogere toeren: 4 (Ik ervaar een groot verschil)
Brandstofverbruik: 4 (Ik ervaar een groot verschil)
Algehele beoordeling 4 (k ervaar een groot verschil)