Resultaten


Kwaliteit

Squadra Tuning is een gerenommeerd en gerespecteerd chiptuningsbedrijf gespecialiseerd in het softwarematig tunen van auto’s uit de FCA groep. Door deze specialisatie zijn wij uitstekend op de hoogte van alle technische aspecten. Wij ontwikkelen de motormanagement software vanuit onze technische kennis, jaren lange ervaring en zijn realistisch over wat wel en niet mogelijk is qua koppel- en vermogenswinsten. Wij onderscheiden ons door kennis, kwaliteit en no-nonsense instelling. Ook onze persoonlijke aandacht voor de klant wordt zeer gewaardeerd.


Prijs en aanvraag

  • Squadra Chiptuning medio
    € 410 ,-
  • Squadra Chiptuning massimo
    € 560 ,-

Neem contact op

Ervaringen

Luis Constanino

Na alweer bijna 3 maanden te hebben gereden met m'n Bravo zou ik graag mijn ervaringen met jouw willen delen.

Mijn eerste ervaringen met de Bravo waren dat het voor 90pk niet slecht reed, zeker niet tot de 100km/h. Daarboven merkte je toch al gauw dat er wat te kort kwam om lekker op te pakken en door trekken had ook geen zin aangezien er dan echt niet veel meer gebeurde.

Nadat jij de Bravo onder handen had genomen was er toch wel een wereld van verschil te merken in het gedrag. Waar ik voorheen tevreden was met hoe hij oppakt bij lage snelheden was het nog alsof je werd afgeschoten. Doortrekken tot in de 3000rpm was nu ook geen issue, hij gaat maar door. De eerste dagen was er dan ook een smile van oor tot oor elke keer als ik het pedaal wat dieper indrukte.

Inmiddels staat er alweer ruim 13dkm op de teller en moet ik zeggen dat ook bij het op normale snelweg snelheden oppakken betreft de auto gewoon lekker vlot weer oppakt als je hem in z’n 6 laat staan en gewoon snel is als je ff terug gaat naar z’n 5. Ik ben ook al ff naar Duitsland geweest om te kijken hoe hard ie nu loopt en ik kan zeggen 195km/h GPS doet ie, daarbij ga je snel naar de 180km/h en moet je het laatste stukje wat meer de tijd nemen. Maar is toch al een stuk meer dan het boekje opgeeft.

Dan het hoofdstuk verbruik, tja dat ligt denk ik ook wel aan de bestuurder zelf en vooral zijn discipline om niet al teveel gebruik te maken van het potentieel die deze Bravo nu heeft. Als ik gewoon rij en me beheers, dan kan ik gemeend zeggen dat het verbruik hetzelfde is en misschien wel wat beter. Echter, als je het extra vermogen aanspreekt, wordt het verbruik ok niet dramatisch veel slechter, ja hij verbruikt wat meer, maar daarvoor krijg je wel een grote smile voor terug.

Al met al kan ik niet anders dan toegeven dat m’n dealer gelijk had in de bewering dat je een kei bent in wat je doet, en kunt toveren met motormanagement. Bedankt voor het het opvoeren en wie weet toch een volgende auto.

1- Stationair eigenschappen 3, niet beter of slechter dan voorheen

2- Oppakgedrag bij wegrijden 4, gretiger en minder kans op afslaan

3- Oppakgedrag bij lage toeren 4, pakt eerder op dan voorheen

4- Doortrekken in toeren 5, veel beter doortrekken en vooral ook langer

5- Brandstof verbruik 4, zeker niet slechter, alleen boven de 120 nog steeds aangezienelijke toenamen zoals voor het chippen

6- Algehele beoordeling 4, er moet altijd nog wat te wensen overblijven J